Maak kennis met
onze directie
Maurits Haasnoot
Eigenaar & CEO
De grootvader van Maurits richtte een bedrijf in transport en handel op dat zijn ouders dertig jaar lang bestierden voordat het in 2000 werd verkocht. Daarmee was de zaak overnemen niet langer een optie voor Maurits, maar het ondernemerschap bleef lonken. Toen hij zijn Bachelor of Business Administration had behaald, kon hij meteen aan de slag bij Focus Care, het bedrijf van zijn oom John van der Sluijs. Dat zat midden in een groeifase en kon wel wat ondersteuning gebruiken.
Maurits begon in 2009 als productmanager en pakte alles op wat zijn kant uit kwam: logistiek, finance, HR, IT en procesverbeteringen. In 2015 werd hij aandeelhouder en in 2020 nam hij de rol van managing director over van John, die zich meer op nieuwe producten wilde toeleggen. Sinds begin 2022 is Maurits volledig eigenaar en zet hij in op verdere groei van de organisatie. Onder andere door meer in eigen beheer uit te voeren en door uit te breiden naar andere producten en eventueel landen. Nederland zal altijd de focusmarkt blijven.
Carola Fockens
Commercial Director Generics
Na haar studie HBO bedrijfskunde werkte Carola onder andere als controller bij een grote supermarkt. Via een detacheringsbureau reageerde ze op een vacature bij Focus Care, maar moest het gesprek afzeggen omdat ze net was bevallen. Na een paar weken werd ze gebeld: wilde ze niet alsnog langskomen voor dat gesprek? Tijdens die kennismaking had ze meteen een goede klik met oprichter John van der Sluijs en huidige eigenaar Maurits Haasnoot.
Toen Carola begon in 2013 lag haar focus puur op finance: van administrateur tot controle. Al snel werd ze finance manager en ontwikkelde ze zich steeds meer tot de rechterhand van Maurits. Dit betekende onder meer dat ze zich ging bezighouden met logistieke zaken, het organiseren van de supplychain en customerservice. Sinds 2020 is Carola als Commercial Director Generics eindverantwoordelijk voor de salesstrategie van de generieke geneesmiddelen op de Nederlandse markt.
Erik de Kort
Director Business Development & Pharmaceutical Affairs
Nadat Erik in 2005 afstudeerde als apotheker, woonde en werkte hij vier jaar in Zweden. Hier hield hij zich bezig met de registratie van medicijnen, waarvoor overal in de EU dezelfde regels gelden. In 2010 keerde hij terug naar Nederland en ging hij bij Focus Care aan de slag als Regulatory Affairs Manager. De organisatie was nog klein en Erik was zowel verantwoordelijk voor registratie als pharmacovigilantie: het bewaken van de veiligheid van onze geneesmiddelen.
Naarmate het bedrijf groeide, groeide ook zijn takenpakket en werd Erik verantwoordelijk voor Pharmaceutical Affairs. Naast de afdelingen Regulatory Affairs en Pharmacovigilantie valt hieronder de afdeling Quality Assurance. Later volgden de afdelingen Business Development en Purchase and Supply. Daarmee is Erik eindverantwoordelijk voor het volledige proces dat begint bij het onderzoeken van de behoeften van Nederlandse patiënten en loopt tot het opvangen van signalen over de veiligheid van onze producten.
Freek Hesp
Director Finance & Facility
Freek schreef de eindscriptie van zijn studie accountancy bij PricewaterhouseCoopers (PwC) en kreeg vervolgens een contract aangeboden. In zijn acht jaar bij PwC groeide hij door tot manager binnen de afdeling Consumer Industrial Products & Services. Ook rondde hij in die periode een post-masteropleiding voor registeraccountant af.
Steeds wanneer hij met CFO’s in gesprek was over de cijfers van het voorgaande jaar, merkte hij dat hun blik zich juist op de toekomst richtte. Dat sprak meer aan, waarna Freek de overstap waagde naar de andere kant van de tafel.
Via een tussenstop in de kledingindustrie kwam hij in 2018 terecht bij Focus Care. Hier begon Freek als manager Finance en sinds 2022 is hij Director Finance & Facility. Naast de jaarrekeningen en de maandrapportages zorgen het facilitymanagement en de IT binnen zijn takenpakket voor de nodige afwisseling. Zeker gezien de groeiplannen die Focus Care heeft.